Isnin, 15 Mac 2010

Kisah Mata Pelajaran Matematik

Di sebuah sekolah rendah Kg Melaka seorang guru sedang mengajar mata pelajaran matematik. Tiap kali dia mengajar, dia tengok salah seorang anak murid dia asyik meludah dekat tapak tangan kemudian Gosok dekat kepala.

Hari-hari guru ni perhatikan tabiat anak muridnya itu,satu hari dia tanya.


Guru: Atan! datang depan sini.

Atan: saya datang cikgu.

Guru: tiap kali saya mengajar, saya lihat awak ludah tapak tangan kemudian sapu dekat kepala awak, mengapa awak buat macam tu?

Atan: saya tak faham matematik cikgu !! saya buat macam ni supaya apa yang cikgu ajar senang masuk dalam otak saya.

Guru: siapa yang ajar Atan macam tu?

Atan: emak saya, cikgu.

Guru: apa yang emak cakap?

Atan: cikgu, bila malam saya tidor dengan ayah dan emak saya, lampu semua tutup, saya dengar emak saya cakap dengan Ayah saya......

"KALAU SUSAH-SUSAH NAK MASUK, SAPU AJER AIR LUDAH
TANG KEPALA TU...BARULAH SENANG MASUK!!!"
Guru: ????????????

Tips:Macam Mana Nak Cover Malu

Berikut adalah tip-tip berkesan untuk cover malu.



1.Jika anda diketawakan rakan kerana tertidur di ofis hingga meleleh air liur basi, anda hendaklah terus bangun dengan keadaan separuh sedar.Kemudian buat-buat kena sawan sambil keluarkan lagi air liur.Gerenti member anda akan panik dan berhenti ketawakan anda.

2.Kalau anda tersilap menyapa orang yang tak dikenali anda hendaklah teruskan menegur orang itu dan menganggap anda kenal orang itu dan terus bagi duit dekat dia.Kononnya anda pernah berhutang dengannya.Mesti dia pun mengaku anda kenalannya.

3.Jika anda ditegur orang kerana zip seluar terbuka, jawablah dengan selamba mengatakan ini adalah gaya berfesyen atau katakan bahawa zip itu rosak sambil berfalsafah:"Biar rosak zip jangan rosak akhlak".

4.Jika anda tersilap masuk tandas wanita, apa yang perlu anda buat ialah anda perlu buat muka gelabah puyuh dan cemas sambil berlakon menyatakan anda nak cari isteri atau awek anda yang dah sejam tadi masuk tak keluar-keluar lagi.

5.Kalau anda bercakap seorang diri kerana member tertinggal di belakang, jangan panik.Apa yang perlu anda lakukan ialah teruskan bercakap dan ketawa seorang diri sambil menyumpah member anda itu.Tentu orang tak akan gelakkan anda kerana menyangka anda ada masalah mental kronik.

Selamat mencuba.

Perhatikan Bila Haiwan Resah

2006 bila tsunami melanda, tanda-tanda yang tak difikirkan manusia ialah banyak ikan
dapat ditangkap oleh nelayan, haiwan-haiwan besar lari jauh ke darat.

Kita kongsi 10 ilmu tentang perangai haiwan bila resah.Apa akan berlaku selepas itu.

1.Bila binatang akan berkumpul, petanda hujan akan turun.


2.Apabila kuncing bersin, tanda hujan akan turun.
3.Bila kuda memanjangkan lehernya dan menghidu udara, hujan akan menyusul.
4.Tiga atau empat ekor burung murai yang terbang bersama-sama dan mengeluarkan bunyi yang kuat itu tandanya cuaca berangin.
5.Ikan lumba-lumba timbul di pelabuhan menandakan ribut akan melanda.
6.Bila cacing kalimantang bercahaya, cuaca panas dan keringa akan menyusul.
7.Lebih kuat bunyai katak,lebih banyak hujan akan turun.
8.Penyengat membina sarang di tempat terbuka menandakan musim panas telah tiba.
9.Apabila labah-labah bekerja keras dan memintal sarang petanda angin kencang bakal bertiup.Labah-labah tidak boleh memintal ketika angin mula bertiup.
10.Lalat hinggap di hidung anda kemudian menepis dan lari.Jika lalat itu datang lagi itu petanda hujan rahmat akan turun.

Fikirkanlah....

Kenapa Handphone Dilarang Di Stesen Minyak

Mari kite cuba ramai2..

Kenapa Kite Dilarang Menggunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak?????....


meh kite tengok ekspiremen sains kat bawah nie...untuk buktikan betapa bahaya nyer isi minyak sambil berbual atau sms pakai handphone...

sebelom tu, kite sediakan bahan2 serta alatan yang diperlukan.. Iaitu :-
1. Kuali sebijik...cari yang leper tu...
2. 3 bijik kad..kad manila pon buleh..tapi jangan pakai mycard, kad kredit ataupon kad ATM, mahupon sim card...
3. 1 rol kertas foil...kertas timah tu laa....yang macam bungkusan kedua corn flakes tu laa...
4. Handphone sebijik...dan pastikan gak ade kredit...
5. Minyak petrol sikit..kalo xnak beli kat stesen...curik jer kat moto abang, ayah atau adik korang...

PASTU.....


susun kad tadi lebeh kurang macam nie...



letak plak kertas foil tu atas kad tadi..



letak petrol ckit...




pastu korang tipon la sape...tapi maybe amik mase yang lame ckit...tapi kalo korang rase nak jimat kredit, korang wat miss call jer kat sape2....tapi maybe banyak miss call korang kena wat...


TIBA-TIBA




giler tul.....
peringatan,anda dinasihatkan untuk tidak mengunakan handphone ketika di stesen minyak.....

Beza Kita Dengan Orang Lain


Berani cuba tandas ini?





Tandas di Bandar Houston.Tandas kita?